Svenskarna åker i dag tåg som aldrig förr, men vi gör det på en järnväg som är gammal och sliten. Förseningarna blir bara fler och fler och kostnaderna för det eftersatta järnvägsunderhållet har vuxit till 91 miljarder kronor. En summa som bara fortsätter att stiga. Hur hamnade vi egentligen här – och går den svenska järnvägen att rädda?
Om vi bara kunde få till ordentlig investering i järnvägsunderhåll och utbyggnad. Man kan bara drömma.
Om du åkte X55 så kraschar ATC (egentligen ETCS med ATC2-översättare) pga buggar i mjukvaran. I vår ska man testa en ny version av ETCS-mjukvaran och går det bra rullas det ut i slutet av året på alla 20 X55-tågsätt. Då borde en hel del av ETCS-krascharna försvinna.
Om du åkte X55 så kraschar ATC (egentligen ETCS med ATC2-översättare) pga buggar i mjukvaran. I vår ska man testa en ny version av ETCS-mjukvaran och går det bra rullas det ut i slutet av året på alla 20 X55-tågsätt. Då borde en hel del av ETCS-krascharna försvinna.
Schysst! Vart kan man prenumerera på mer häftiga tågmjukvarunyheter?